Omgaan met werkdruk.

Hoe kan je effectiever je energie gebruiken in je werksituatie zodat je niet steeds in verdediging gaat tegen drukte, maar aanpakt en zelf stuurt.
Arbeid gaat supersnel en dient rendabel te zijn. De klok tikt onverwijld verder en je krijgt steeds meer deadlines. Je hebt ook steeds minder vat op je kostbare tijd en je verliest daarom de controle over jezelf.
Meestal ga je erg reactief om met werkdruk. Je reageert onmiddellijk op iedere aanvraag en je handelt in een hoog tempo. De dictatuur van de dringendheid, de snelheid van verandering en de mythe van de werkdrukte staan in sterk contrast met jouw behoefte aan onthaasting.
Als je beter wenst om te gaan met werkdruk dien je te leren ageren en niet te reageren op drukte.

Doelgroep

Iedereen die graag een dag de tijd neemt om te denken over, te werken aan en te zoeken naar een oplossing voor zijn/haar werkdrukte.

Programma

  • Probleemstellingen verzamelen betreffende werkdrukte.
  • Ben ik door overhaastheid geïnfecteerd?
  • Maak van stress je vriend.
  • Hoe denk ik? De wijze van interpretatie veroorzaakt stress.
  • Wat is werkdrukte?
  • Persoonlijke profielen en valkuilen van mijn werkdrukte.
  • De eigenheid van je werksituatie onderzoeken.
  • Prioriteitenbeleid: belangrijk versus dringend.
  • Aanpak van mijn persoonlijke werkdrukte.
  • De Tien Geboden van aanpak van werkdrukte.

 

Duurtijd van deze training: 1 of 2 dagen, naargelang het programma.

Concrete aanpassingen en behoeften worden ingevuld op aanvraag.